Szybki kontakt:

+48 32 729 88 55

Pozycjonowanie Rybnik i Żory

Bądź tam, gdzie szukają Cię klienci!

Dlaczego powinieneś pozycjonować swoją stronę internetową?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta - aby sprzedawać więcej! Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania według wybranych fraz. Pozycjonowanie jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form reklamy, której największą zaletą jest niski koszt w porównaniu do ogromnych efektów. Dzięki niemu trafisz do klienta dokładnie w chwili, kiedy Cię potrzebuje. Dobrze wypozycjonowana strona www to doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów oraz budowania marki.

Jak to działa? Czyli pozycjonowanie krok po kroku
1. Dobór słów kluczowych

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pozycjonowania strony jest dobór słów kluczowych. Na podstawie bezpłatnej analizy, przeprowadzonej w oparciu o zawartość Twojej strony oraz Twoje sugestie, przygotujemy listę fraz związanych z przedmiotem Twojej działalności, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów.

2. Optymalizacja witryny

Kolejnym etapem prac jest analiza techniczna Twojej strony www, która pozwoli nam określić działania, które sprawią, że stanie się ona bardziej przyjazna dla wyszukiwarek i tym samym będzie zajmować wyższe pozycje.

3. Budowa popularności strony

W procesie pozycjonowania bardzo ważne jest gromadzenie linków prowadzących do strony www. Decydując się na współpracę z nami, masz gwarancję skutecznych i wyłącznie legalnych działań, w pełni akceptowanych przez Google.

4. Rozliczenie

Pamiętaj, zawsze płacisz tylko za efekty! Koszt pozycjonowania uzależniony jest bowiem od pozycji danego słowa kluczowego w wynikach wyszukiwarki Google. Jeżeli serwis nie wyświetla się na pierwszej stronie wyszukiwarki, wówczas opłata nie jest generowana. Faktury wystawiane są z dołu, czyli po zakończeniu danego miesiąca. Umowa podpisana jest na czas nieokreślony, jeśli jednak zdecydujesz się zakończyć z nami współpracę, wystarczy miesiąc wcześniej ją wypowiedzieć.

Zadzwoń: +48 32 729 88 55 lub napisz do nas:
Imię i nazwisko: *
Firma:
Adres e-mail: *
Telefon:
Treść zapytania: *
Przepisz kod z obrazka: *
token


* - Pola wymagane


Pozycjonowanie lokalne

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne polega na działaniach, których celem jest podniesienie widoczności witryny w sieci dla określonych fraz kluczowych, związanych z konkretną lokalizacją. Rozwiązanie to najlepiej sprawdza się w przypadku firm, które prowadzą swoją działalność na określonym obszarze, np. w obrębie jednego miasta, województwa czy nawet tylko jednej dzielnicy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu ich oferta dociera do klientów w danej lokalizacji, czyli dokładnie do grupy docelowej, co pozwala zoptymalizować koszt pozycjonowania SEO. Aby jednak działania podejmowane w tym kierunku były skuteczne, trzeba poznać specyfikę danej branży oraz zasady, według jakich Google układa wyniki wyszukiwania, które następnie prezentuje internautom.

Jak geolokalizacja wpływa na wyniki wyszukiwania?

To, jaką pozycję osiągnie dana strona w wynikach wyszukiwania, zależy od wielu czynników. Na niektóre, takie jak optymalizacja strony, czy link building właściciel strony może wpływać. Są jednak takie, które są poza kontrolą osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie, jak np. dostosowywanie przez Google wyników wyszukiwania do danego użytkownika. Jedną z form personalizacji wyników jest geolokalizacja, dzięki której internauta z Wrocławia wpisujący w wyszukiwarkę słowo „fryzjer”, otrzyma inne wyniki niż osoba z Krakowa, ponieważ wyszukiwarka domyślnie przyjmuje, że poszukuje ona usługi w swoim regionie. W przypadku dużych miast, wyniki wyszukiwania mogą być zawężane do jednej dzielnicy.

Geolokalizacja a zapytania internautów

Internauta nie musi zdawać się na wyszukiwarkę w kwestii ustalenia lokalizacji poszukiwanej usługi lub produktu. Sam może zadecydować, skąd chce otrzymać wyniki, dodając nazwę konkretnej miejscowości do swojego zapytania. Dzięki temu osoba z Poznania wpisująca w wyszukiwarkę „restauracja Katowice” otrzyma takie same wyniki jak internauta z Warszawy. Wskazanie przez użytkownika konkretnej lokalizacji jest bowiem traktowane przez Google priorytetowo przed geolokalizacją, która w takich przypadkach zostaje pominięta.

Co możemy zyskać dzięki pozycjonowaniu lokalnemu?

Pozycjonowanie pomaga firmom w dotarciu do klientów należących do ich grupy docelowej. W zależności od rodzaju produktów, czy usług, firmy kierują swoją ofertę do odbiorców z całego kraju lub tylko z danego regionu. Przykładem mogą tu być sklepy internetowe, które sprzedają swoje produkty na terenie całej Polski. W ich przypadku lokalizacja firmy nie ma znaczenia. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku sklepów stacjonarnych czy firm świadczących usługi np. fryzjerskie, hydrauliczne czy cateringowe. W zdecydowanej większości ich oferta kierowana jest do lokalnych odbiorców w obrębie jednego miasta i jego okolic, ewentualnie województwa. Jak widać, poszczególne biznesy różnią się przede wszystkim zasięgiem działania, dlatego też pozycjonowanie ich stron internetowych powinno odbywać się według różnych strategii. Firmy obsługujące klientów na terenie całego kraju powinny zatem pozycjonować się przy wykorzystaniu fraz ogólnych, dla biznesów prowadzonych lokalnie najlepszym rozwiązaniem będzie natomiast pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne to mniejsze koszty i większe zyski

Największą korzyścią wynikającą z pozycjonowania lokalnego jest zmniejszenie konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu strona firmy działającej lokalnie nie musi rywalizować o pozycję w wyszukiwarce z witrynami z całej Polski a jedynie z tymi, które są adresowane do odbiorców z tego samego miasta czy regionu. W ten sposób, dysponując znacznie mniejszym budżetem firma, może zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce dla zapytań związanych z jej obszarem działania. Wysoka pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania jest znacznie korzystniejsza dla biznesu o zasięgu regionalnym, ponieważ jego oferta trafia dokładnie do grupy docelowej. Firma może w ten sposób zwiększyć swoją sprzedaż przy znacznie mniejszych nakładach na marketing niż w przypadku pozycjonowania na frazy ogólne.

W jakich branżach pozycjonowanie lokalne przynosi najlepsze efekty?

Pozycjonowanie lokalne przynosi najlepsze efekty firmom, świadczącym swoje usługi w obrębie jednego miasta, lub danego regionu. Branżami w przypadku, których warto zastanowić się nad pozycjonowaniem lokalnym, są przede wszystkim te, które świadczą usługi u klienta jak np. hydraulik, elektryk oraz wszelkiego rodzaju firmy budowlane. Inną grupą firm, dla których korzystny będzie ten rodzaj pozycjonowania, są usługi w przypadku, których to klient musi dotrzeć do firmy, aby z nich skorzystać, są to m.in. serwisy komputerowe, mechanicy pojazdów samochodowych, wulkanizacja, doradztwo prawne, czy różnego rodzaju usługi medyczne. Pozycjonowanie lokalne jest najlepszym wyborem także w przypadku lokali gastronomicznych takich jak restauracje, kawiarnie, pizzerie czy świadczących usługi cateringowe. Z SEO lokalnego często z powodzeniem korzystają także firmy oferujące usługi skierowane głównie do kobiet jak np. fryzjerzy, kosmetyczki oraz gabinety medycyny estetycznej. Warto jednak rozważyć opcję pozycjonowania lokalnego także dla innych niewymienionych wyżej branż.

Jakie znaczenie ma adres działalności dla pozycjonowania lokalnego

Od tego, jak blisko potencjalnych klientów dana firma się znajduje, w dużej mierze zależy ilość zawieranych transakcji sprzedaży. Podobnie działa to w przypadku pozycjonowania lokalnego. Fizyczny adres firmy powinien znajdować się na terenie miasta, w przypadku którego witryna ma pojawiać się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Ważnym czynnikiem, wpływającym na pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania na dane hasło jest odległość użytkownika od adresu firmy oraz centroida.

Lokalizacja wyszukującego użytkownika

Google zakłada, że internauta wpisujący dane hasło w wyszukiwarkę oczekuje wyników, które dotyczą miejsc znajdujących się fizycznie najbliżej jego lokalizacji. Czynnik ten ma szczególnie duże znaczenie podczas wyszukiwania mobilnego, w przypadku którego wyszukiwarka może ustalić pozycję internauty z dużą dokładnością. Oznacza to, że im dalej dana firma znajduje się od użytkownika, tym mniejszą ma szansę na dotarcie do niego ze swoją ofertą za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

Centroid, co to takiego?

Miejsce największego skupienia firm danej branży określane jest jako centroid. Dla każdej branży czy też frazy wpisywanej w wyszukiwarkę kształtuje się on inaczej. Na pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania duży wpływ ma jej odległość od centroida, im dana jednostka znajduje się dalej od niego, tym jej miejsce na liście wyników jest niższe. Czynnik ten największe znaczenie ma dla zapytań, które zadawane są z innego miasta, np. noclegi Warszawa wyszukiwane z Krakowa. Google zminimalizowało bowiem znaczenie odległości od centroida dla zapytań lokalnych na rzecz odległości danej firmy od użytkownika.

Jak zoptymalizować stronę pod kątem pozycjonowania lokalnego?

Aby strona osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musi być odpowiednio przygotowana, tak aby była przyjazna dla wyszukiwarki, w tym celu należy przeprowadzić jej optymalizację pod tym kątem. Proces ten ma wiele punktów wspólnych pomiędzy klasyczną optymalizacją SEO a pozycjonowaniem lokalnym. W obu przypadkach duże znaczenie ma m.in. unikalność treści na stronie, jej poprawna struktura, brak wewnętrznych powieleń, właściwa nawigacja wewnętrzna oraz przyjazne odnośniki. W przypadku optymalizacji pod kątem pozycjonowania lokalnego należy przeprowadzić kilka dodatkowych działań:

Umieszczenie adresu firmy na stronie - w przypadku pozycjonowania na frazy ogólne umieszczenie adresu na stronie jest opcjonalne. Zwiększa ono wiarygodność witryny, ale nie jest koniecznością tak, jak w przypadku pozycjonowania lokalnego. Miejscem, gdzie powinny znaleźć się dane adresowe firmy, jest oczywiście zakładka kontakt. Poza tym należy je jeszcze dodać w stopce strony. Ważne jest także to, aby znalazł się tam nie tylko adres firmy, ale także jej nazwa i numer telefonu.

Mapa Google w zakładce kontakt - dobre efekty przynosi umieszczenie oprócz adresu firmy także mapki dojazdowej na podstronie Kontakt. Ważne jest jednak to, aby zaznaczenie na niej siedziby firmy było zweryfikowanym punktem, a nie tylko wyszukanym adresem.
Struktura danych – oprócz informacji, widocznych dla użytkownika ważny jest także odpowiedni zapis danych, pozwalający wyszukiwarce łatwiej interpretować zawartość witryny. Przy pomocy danych strukturalnych należy przedstawić dane kontaktowe w taki sposób, aby roboty Google nie musiały przetwarzać informacji adresowych.

Optymalizacja treści i metatagów - im więcej informacji na stronie świadczących o tym, że firma działa na trenie danego miasta tym lepiej, jednak jego nazwę należy stosować tylko w naturalny sposób. Dobrze, aby została wymieniona nie tylko w danych kontaktowych na stopce czy w zakładce kontakt, ale także użyta w tekście umieszczonym na stronie, tytułach oraz meta opisach.

Znaczenie wizytówki Google Moja Firma dla pozycjonowania lokalnego

Założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest koniecznością dla potrzeb pozycjonowania lokalnego. Dzięki temu informacja o firmie wyświetla się w klasycznych wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google, co zwiększa szanse firmy na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Poza tym konfiguracja wizytówki jest także uwiarygodnieniem firmy dla Google. Informacje w niej zawarte są bowiem weryfikowane poprzez PIN wysyłany do użytkownika pocztą. W ten sposób potwierdzane jest, czy firma rzeczywiście prowadzi działalność pod danym adresem. Podanie adresu strony podczas konfiguracji wizytówki uwiarygadnia także ją, co pozytywnie wpływa na pozycję strony w rankingu wyników wyszukiwania.

Jak przebiega konfiguracja wizytówki Google Moja Firma

Wyszukiwarka Google została stworzona po to, aby dostarczać internautom informacji, dlatego najbardziej ceni strony, które zawierają ich dużo. Dlatego należy możliwie jak najbardziej wyczerpująco wypełnić wizytówkę Google Moja Firma. Warto nie tylko stworzyć opis i dodać kilka zdjęć firmy, ale także np. podać informacje o godzinach otwarcia, a także wypełnić inne rubryki w jak najbardziej skrupulatny sposób, ponieważ z pewnością przełoży się to na efekty.

Propagowanie danych kontaktowych firmy w sieci, a pozycjonowanie lokalne

Propagowanie danych kontaktowych firmy, w skrócie NAP (Name, Address, Phone), w różnych miejscach w sieci jest kolejnym sygnałem dla wyszukiwarki, który potwierdza wiarygodność firmy i w konsekwencji podnosi jej pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Gdzie umieścić swoje NAP w sieci?

Opinie o firmie

Celem Google jest dostarczenie użytkownikowi wyszukiwarki wartościowych informacji, dlatego w przypadku wyszukiwania lokalnego pod uwagę bierze nie tylko odległość, ale także renomę danej firmy. Warto zatem zadbać o pozyskanie pozytywnych opinii klientów, tym bardziej że Google priorytetowo traktuje recenzje, umieszczane na wizytówce Google Moja Firma. Należy zachęcać jednak klientów do oceniania firmy również w innych miejscach. Google zbiera bowiem wszystkie te informacje i wykorzystuje je do ustalania rankingu lokalnych wyników wyszukiwania. Opinie o firmie wykorzystywane są także do prezentacji w wynikach wyszukiwania, np. dane z Facebooka.

Pozycjonowanie lokalne

Jest to specyficzna i dość wymagająca forma promocji firmy, która przynosi jednak dobre efekty i stanowi dużą szansę dla każdej firmy, która działa lokalnie. Wymaga jednak sporego zaangażowania nie tylko ze strony osób zajmujących się pozycjonowaniem i marketingiem, ale także od tych, które na co dzień pracują z klientami poprzez zachęcanie ich do pozytywnego oceniania firmy.

Obsługa klienta

Michał Jakubowski

+48 533 72 82 92

mj@atkom.pl

Kontakt

Rynek 26/3
(nad Kasą Stefczyka, obok fontanny)
44-240 Żory

+48 32 729 88 55

biuro@atkom.pl Zapytaj nas ONLINE

Oferta

Obszar działania

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.