Pomoc - Poczta e-mail
- Adresy POP3 i SMTP
- Logowanie do poczty przez www
-
Zakładanie skrzynki e-mail
Aby utworzyć skrzynkę pocztową należy zalogować się do panelu DirectAdmin, a następnie przejść do zakładki "Konta pocztowe'. Następnie należy kliknąć w przycisk "Załóż skrzynkę pocztową" i w odpowiednim polu wpisać nazwę tworzonego właśnie maila, hasło oraz pojemność. Teraz wystarczy już tylko kliknąć przycisk "Załóż".
▸ - Porty SMTP
-
Konfiguracja anty-spamu
W przypadku otrzymywania dużej ilości niechcianej poczty warto jest zmienić konfigurację filtrów.
W tym celu należy zalogować się do panelu DirectAdmin i wybrać zakładkę "Konfiguracja SpamAssassina".
Pierwszym krokiem powinno być zaznaczenie opcji "Przenieś do globalnego folderu spam" lub "Przenieś do folderu spam poszczególnych użytkowników".
Następnie określ czułość filtra antyspamowego. Niska wartość lepiej blokuje spam, jednakże w tym wypadku niektóre niespamowe wiadomości mogą zostać omyłkowo oznaczone jako spam. Analogicznie, większa wartość oznacza mniejszą czułość na spam w związku z czym, niektóre spamowe wiadomości mogą zostać nieprzefiltrowane.
Warto jest również zmienić temat wiadomości określanej mianem spamu. Pozwala to na wyróżnienie spamu, pośród wszystkich wiadomości znajdujących się na skrzynce.
Spam powinien być dostarczany w formie załączników.
Czarna lista e-mail pozwala na zdefiniowanie adresów e-mail i domen z których nie chcesz otrzymywać wiadomości. Biała lista e-mail pozwala natomiast na określenie adresów e-mail oraz domen z których zawsze chcemy otrzymywać wiadomości.
Po zakończeniu konfiguracji należy kliknąć przycisk "Zapisz".
Poza SpamAssassinem można skonfigurować także standardowe filtry poczty, które pozwalają np. blokować wiadomości zwierające określone słowa.
▸ -
Skrzynki pocztowe w subdomenach
Aby założyć skrzynkę pocztową w subdomenie najpierw należy dodać subdomenę jako zwykłą domenę w panelu DirectAdmin w zakładce "Dodaj domenę do konta".
▸ -
Parametry serwerów poczty dla usługi IMAP
Ustawienia poczty dla IMAP są dokładnie takie same jak dla konta POP3.
▸
Adres Imap: atkom.pl -
Zmiana rekordów MX w celu obsługi poczty przez Gmail
- Zaloguj się do panelu DirectAdmin
- Istotne jest abyś znajdował się na poziomie User Level (Poziom użytkownika)
- Wybierz domenę dla której chcesz edytować rekord MX (w przypadku gdy do konta podpięta jest tylko jedna domena można pominąć ten krok)
- Wybierz pozycję MX Records (Rekordy MX) w obszarze E-mail Management (Zarządzanie pocztą)
- Wybierz dowolne rekordy MX, a następnie kliknij delete (usuń).
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ASPMX.L.GOOGLE.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 10 i kliknij przycisk "Dodaj".
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 20 i kliknij przycisk "Dodaj".
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 20 i kliknij przycisk "Dodaj".
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 30 i kliknij przycisk "Dodaj".
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 30 i kliknij przycisk "Dodaj".
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 30 i kliknij przycisk "Dodaj".
- W polu tekstowym wprowadź następujący ciąg znaków: ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM. Następnie z menu rozwijanego wybierz pozycję 30 i kliknij przycisk "Dodaj".
- Następnie usuń zaznaczanie pola Use this server to handle my emails (Użyj tego serwera do obsługi poczty).Następnie klikamy przycisk Save (Zapisz).
Po przejściu całego procesu należy uzbroić się w cierpliwość gdyż zmiana rekordów MX w całym internecie może zająć do 48 godzin.
▸ -
Zmiana loginu i hasła dla głównej skrzynki pocztowej
Aktualnie nie ma możliwości zmiany loginu dla głównej skrzynki e-mail, która posiada adres: "login@domena.pl".
▸
Hasło do głównej skrzynki e-mail jest takie same jak do panelu DirectAdmin. Aby je zmienić należy zalogować się do panelu Direct Admin i wybrać opcję "zmień hasło". Opcja ta zmieni hasło zarówno do głównej skrzynki e-mail jak i panelu DirectAdmin. -
Konfiguracja poczty w Mozilla Thunderbird
Konfiguracja dla następującej skrzynki mailowej:
Skrzynka e-mail: test@twojadomena.pl
Serwer POP3: atkom.pl
Serwer SMTP: atkom.pl- Włącz program Mozilla Thunderbird i z górnego menu wybierz zakładkę "Narzędzia", a następnie "Konfiguracja kont".
- Klikamy przycisk "Operacje" znajdujący się w lewym dolnym rogu, a następnie "Dodaj konfigurację konta pocztowego".
- W oknie, które się pojawiło wpisujemy Imię i Nazwisko, pełen adres e-mail oraz hasło dla wpisanego konta e-mail. Następnie klikamy "Kontynuuj".
- Następnie wybieramy opcję POP3 (poczta lokalnie na komputerze) i klikamy przycisk "Gotowe".
- W przypadku pojawienia się okienka widocznego na zrzucie ekranu należy kliknąć przycisk: "Potwierdź wyjątek bezpieczeństwa".
- Konto zostało założone, teraz wystarczy już tylko zamknąć okno dot. konfiguracji kont.
▸ -
Adresy poczty e-mail dla domeny przekierowanej za pomocą wskaźników domen
Niestety taka opcja nie istnieje. W ramach domeny dodanej jako wskaźnik funkcjonują te same adresy e-mail, które dodane zostały do domeny głównej i są aliasami do nich.
▸ -
Dzienny limit wiadomości
Dzienny limit wiadomości wynosi 2000 i resetowany jest zawsze po północy.
▸ -
Ograniczenia dot. pojedynczej wiadomości
Wielkość pojedynczej wiadomości e-mail nie może przekraczać 100 Mb.
▸ -
Przesyłanie wiadomości z kilku kont e-mail na jedno wybrane
Aby włączyć tę opcję należy zalogować się do panelu DirecAdmin, wybrać domenę i przejść do opcji "Przekierowania (aliasy)", a następnie "Załóż nowe przekierowanie e-mail". W "Nazwa przekierowania" należy wpisać nazwę konta e-mail, z którego wiadomości mają być przekierowywane. W "Docelowy adres e-mail" wpisujemy natomiast adres konta na które przekazywane mają być wiadomości.
▸ -
Konfiguracja poczty dla połączeń szyfrowanych SSL
dla IMAP:
Serwer: atkom.pl
Port: 993
Użytkownik: cały adres email
SSL: tak
Uwierzytelnianie: takdla POP3:
Serwer: atkom.pl
Port: 995
Użytkownik: cały adres email
SSL: tak
Uwierzytelnianie: takdla SMTP:
Serwer: atkom.pl
▸
Port: 465
Użytkownik: cały adres email
SSL: tak
Uwierzytelnianie: tak